dinsdag 19 januari 2016

Pssst: Ik ben verliefd!!

Laat het mijn man maar niet horen, maar ik ben hoteldebotel verliefd. En niet op 1, maar op 2 stoere mannen. Mag ik jullie voorstellen aan Cor & Don. Ik heb ze van het weekend ontmoet en ze zijn met mij meegekomen naar huis. Eerst hebben ze nog een veldslag geleverd om mij, de jonkvrouwe (ahum) Ze hebben heel snel mijn hart veroverd. En hier zijn ze dan:
Zijn ze niet geweldig!! Ik heb gelijk instant sfeer. Mijn huiskamer is 10x zoveel meer waard geworden. Het zijn echte kunstwerkjes, gemaakt met oog voor detail. Ff een stukje historie: Cor & Don behoren in werkelijkheid tot de Scipioni-familie. In die tijd was deze familie erg invloedrijk. De bekenste telg, Scipio Africanus (ik denk dat het Cor was), won de Tweede Punische oorlog.(met dank aan Wikipedia) Het enige nadeel is, en dat is echt een ramp.....Cor & Don zijn voor de verkoop. Weet niet of ik dat kan verwerken. We hebben nl. al een echt bandje opgebouwd met elkaar. Dus ga ons aub niet scheiden van elkaar en koop Cor & Don NIET! Mijn husband is uiteraard ontzettend jaloers en eist dat ik mijn webshopje erbij zet. ......oke, www.degraanzak.nl Snik, snik.
Minstens zo mooi is de Franse lelie. Of te wel de Fleur-de-lys, deze wordt gebruikt in de Heraldiek*, waar ze vooral geassocieerd wordt met Frankrijk. De Lelie is een symbool van de maagd Maria en wordt vaak gebruikt in familiewapens e.d. (*Heraldiek = het versieren van wapenuitrusting van ridders). Wel grappig, het wordt hier een waar Slagveld. En laten we nu ook in die straat wonen. Nee, echt!
Een reactie plaatsen