vrijdag 15 januari 2016

Niet de laatste blog! * Uitgelicht: Balusters.

Ik zal af en toe een woonitem in de spotlichts zetten onder het hoofdstukje uitgelicht. Deze keer zijn het de Balusters. Tegenwoordig worden ze niet alleen meer gebruikt voor de balustrade buiten, maar ook in huis. Als woonobject of als stoere kandelaren. Helemaal leuk om ze in zo'n grote houten schaal te zetten. Of met z'n tweeen in de vensterbank. Succes gegarandeerd. Ze worden tegenwoordig ook vaak gebruikt als poot voor een lamp. Je hebt verschillende uitvoeringen en vormen. Persoonlijk vind ik de klassieke vorm nog steeds het mooist. Wij gaan regelmatig op balusterjacht en stropen heel Nederland af op zoek naar deze mooie woonitems.
Ik maak graag gebruik van de Baluster, zoals jullie al op mijn header zien. Ook heb ik er een visitekaartje van gemaakt. Het weergeeft de sfeer die ik in mijn winkeltje wil uitstralen. Stoer, sober en robuust. Heel leuk om te zien dat het landelijke in opkomst is. Wij stonden een keer op de markt, stond er een jongeman voor ons kraampje. Echt zo'n hippe gast zeg maar. Ik denk:"Die koopt echt niets bij ons". Maar hij stond te wikken en te wegen en kocht zonder twijfel 2 grote balusters bij ons. Voor zijn vriendin. Zo leuk. Ook had ik een tijdje terug 2 XXL Balusters voor mijn kraampje staan. Helemaal leuk. Het gaf echt zicht aan mijn kraam.Ik zag een mevr. al een tijdje kijken en twijfelen: zal ik wel of zal ik niet. Ik zei:"Weet u het echt wel zeker". En ja hoor. Was ik mijn balusters weer kwijt. Das het risico van het vak.Maar zo leuk om te doen.
Mijn DIY visitekaartje.
Een reactie plaatsen