zaterdag 6 februari 2016

* The story behind: de schouw

"De story behind" zal ook een vast item worden in mijn blog. "Zolang de voorraad strekt." Ik kan het wel waarderen als er een verhaal achter een voorwerp zit. Maakt het een stuk interessanter. Niet dan? Ja toch?
Wij hebben een schouw in de huiskamer. Het is een echt oudje. Hoogstwaarschijnlijk komt hij uit een oud herenhuis. Mijn man heeft een tijdje bij een sloopbedrijf gewerkt. En dan kwam hij met de meest interessante objecten thuis. Zo ook de schouw. Mijn man dacht mss leuk voor in de tuin. Maar dacht het dus niet! Die krijgt een mooi plekje in de huiskamer. We hebben hem wat TLC gegeven en nu staat hij dus te pronken in onze huiskamer. We hebben er zo'n fake kacheltje ingezet met sloophout. Maar mijn wens is om er een echt houtkacheltje te plaatsen en dan met ouderwetse dalletjes op de grond. Hij is nu zwart, steekt goed af tegen de muur. Ben van plan om hem toch een keer in de krijtverf te zetten. Dit is nog het enigste object in de huiskamer geverfd met gewone verf. Dus werk aan de winkel. Ik hou jullie op de hoogte als ik moed heb verzameld. En als ik weet welke kleur, ook niet onbelangrijk!
Bovenop de schouw staat nog een paardje. Deze hebben we op de kop getikt bij de antiekmarkt in Tongeren. Hij was lichtelijk beschadigd, maar ik heb hem aardig kunnen oplappen. Verder staat er een stoere PTMD pot en een spiegel van buiten. Het schilderijtje komt uit mijn favoriete winkel: Seizoen & Stijl in Ochten. Echt de moeite waard om daar een keer te gaan kijken. Je hebt daar nog meer sfeervolle winkeltjes. Het is daar een mooie omgeving. We hebben er onlangs nog een scootertocht gehouden. Scooters zijn te huur bij de Bongerd. Echt een aanrader. Leuk om de omgeving (cq winkeltjes) te ontdekken op die manier.


Soortgelijke schilderijtjes zijn ook verkrijgbaar in mijn winkeltje. Maar dan met medaillons:
Bij deze wil ik Inge-my choice nog even bedanken voor het noemen van mijn blog. Inge BEDANKT!
Een reactie plaatsen